Gül Gökçe Korkmaz

Gül Gökçe Korkmaz

TİK TOK VE MÜZİK TEORİSİ

Merhaba Değerli Okuyucularım... 

Sizlere bu yazımda yine güncel ve son zamanlarda benim de bizzat dikkatimi çeken konular hakkında bir yazı hazırladım.   Günümüzde biliyorsunuz ki ; Sosyal medya çok etkin , müzik dünyasında  da yok pandemiydi yok dijital platformdu,  yok rap müzikti derken  kavramlar bir hayli karıştı.  Tiktok uygulamasını bir çoğunuz biliyorsunuzdur.  Toplumda genelde " önyargı " ile bahsedilen bir uygulama olsa da bir çok insanın  bir gözü bir kulağı  oralarda. Bu da bir gerçek.  Şahsen ben kullanıyorum.  Boş zamanlarımda kendi kendimi eğlendirecek videolar çekiyorum.  Yıllardır akademik ve profesyonel bir kariyerin basamaklarına adım atan biri olarak , benim için kazanç kapısı ve ya yıldızımın parlayacağı bir yer değil.  Ne kadar günümüzde benim düşünceme ters örnekler , başarılar yaşansa  ve algılar yaratılsa da ben bu teoriye inanmıyorum.   Bu yazıyı özellikle genç ve benim gibi kariyer odaklı olan, en doğru adımları atmak isteyen arkadaşlarımıza  farklı bir bakış açısı kazandırmak, bir fikir sunmak için hazırladım.  Umarım beğenirsiniz ...

Günümüzde ;  Tiktok âdeta   güncel Cast Merkezi hizmeti sunmakta.  Oyuncu olmak isteyen,  şarkıcı olmak isteyen , popüler olmak isteyen herkes orada.  Tamam. İyi,  hoş...  Meselâ   Türkiye'nin en iyi yapım şirketlerinden biri olan " AY YAPIM"  oyuncularını oradan seçmiyor.  Çünkü oradaki kişilerin balon şöhretlerine ihtiyaçları yok. Balon diyorum çünkü;  Dijital dünyadaki tıklanmalarda dahil " Algısal " yönetilen kimlikler bilinçli ve ya bilinçsiz  Ulusal Basın,  medya , önemli reklam firmaları  , önemli yapım şirketleri , eğlence mekanları için ticari amaçla hazırlanmış birer illüzyon.  Yaratılan popüler sosyal medya  kimlikleri ...  Evet buraya kadar da kabul edilebilir belki fakat gelecek nesillere bırakılan sosyal yapı  çöküşte ; Herkes fenomen, herkes ünlü,  herkes şarkıcı,  herkes oyuncu olmak istiyor .  Tamam herkes istesin herkesin hayalleri olsun ama bu ülkenin doktorlara, avukatlara, öğretmenlere de ihtiyacı var.   Eğer ülkede sanatçı ve sanatçı adayları  Tiktok’dan seçiliyorsa  yazık konservatuvar  okuyan öğrencilere ya da alaylı bir şekilde yıllardır sahne alan  bu işten geçimini sağlayan daha ismi cismi duyulmamış  binlerce  sanatçıya.   Bir sabah uyandık ve herkesin birer HES kodu oldu ve bir sabah uyandığımızda  herkesin birer Single şarkısı olacak bu gidişle... Bu bir ticaret, kim tercih ediliyorsa kim daha çok tıklanıyorsa  kimin şarkısı çok beğeniliyorsa  yapım şirketleri onu tercih etmeli. Normali bu.   Anormalini söyleyeyim ;  Bu insanları sizler bir yere taşıyorsunuz.   Sizleri aldatan da  " Onların tıklanma sayısı"   Bu durumda sizler kendi kitlenize, gücünüze , tecrübenize güvenmiyorsunuz.  STAR YETİŞTİREMİYORSUNUZ.   Hazır olan bir kitlenin, oluşumun üzerine kendi logonuzu koymayı daha kurnazca buluyorsunuz.   İçinde küfürler barındıran,  oturmasını kalkmasını,  konuşmasını bilmeyen bu gençleri de kandırıyorsunuz.  Bir zamanlar var olan " Pop Star " stratejisinden farksız.   İşin daha kötü tarafı;  Bu gençlere yatırım bile yapılmıyor . Sonra sıradaki gelsin ...

Sahne işi,  müzik işi disiplin işidir.    Tiktok  videosu çekmek gibi bir şey  değildir.  Yılların en usta isimleri bile sahneye çıkarken hata yapmaktan çekinirken cahil cesaretiyle ,  donanımsız sürmeyin bu gençleri sektöre ...  Kesinlikle hayalleri olan bir yol bulan ve ya bulmaya çalışan bütün arkadaşlarıma  ve meslektaşlarıma  saygı duyuyorum.  Gerçekçi olmayan hayallerden uzak durun  ya da bir hayaliniz varsa gerçekleştirmek için çok çalışın.   Fazladan bir kaç tıklanma almak için değil,  gerçek alkışları kazanabilmek için...

<